HALİÇ’İN MEYHANELERİ SIR MEKANLARI
TIT Topkatours-1001istanbul

Anlatan Burhan Dursun 0532 422 80 77

Gönlümüzdeki program :
Gezimize kısa bir Karaköy turu atarak başlıyoruz.. Yeraltı Camii, Fransız Geçidi, Rus Çatı Kiliseleri, Türk Ortodoks Patrikhanesi, (arada minik bir sürpriz), Heykelli Ziraat Bankası’nı gördükten sonra, Küçükpazar’ın yolunu tutuyoruz..
Orda da bizi henüz eski dokusunu ve ruhunu kaybetmemiş bir sokakta, İstanbul’un salaş ve sevimli bir mekanı bekliyor: Aslında gizli bir koltuk meyhanesi olan Köfteci Ali’nin köftesi, piyazı, böbreği, koç yumurtası, güler yüzü, kalenderliği..! – Peki yanında ne içicez? – Hallederiz abi! diyen bir şef 🙂
Daha sonra bir otobüse atlayıp Balat’ın yolunu tutuyoruz. Akabinde Balat’ın tarihi yapıları, sanat atölyeleri ve eskici dükkanlarıyla dolu sokaklarını arşınlayıp, Agora Meyhanesi’ne de bir selam çakıp Vodina Caddesi’ndeki Hüseyin’in Yeri’ne dalıyoruz. Sarımsaklı Arnavut ciğeri ve Karadeniz usulü tereyağında ıspanaklı yumurta nasıl bu kadar lezzetli olurmuş yerinde müşahede edip tekrar yola koyuluyoruz..
Aralarda eski meyhaneler nasıldı, neler yenilir içilirdi, adetler, raconlar, jargonlar ne şekildeydi, bunları da konuşuyoruz..
Seferadlara dair bir kaç noktaya göz atıp arzu edenlerle Fetih İşkembe Salonu’nda nefis şirden-damardanımızı bile içiyoruz.. Ardından, Cumbalı Serhat’ın yerinde kahve molamızı verip biraz açılıyoruz.
Ardından Ayvansaray’dan vapura binip Hasköy’e geçiyoruz. Kısa bir Hasköy Sütlüce yürüyüşünden sonra Sadrazam Mahmut’un yerinde soluğu alıyoruz ve uykuluğun ve tereyağda işkembenin ve dahi Sadrazam Pilavı’nın tadına bakıyoruz.
E artık burdan sonra dağılabilir veyahut burada kalıp da dağılabiliriz 🙂