19. Yüzyılın bu muhteşem yazlık sarayının bahçesinde turumuza başlıyoruz. Sahile kadar uzanıp Deniz köşklerinin arasından biraz deniz havası aldıktan sonra Selamlık kapısından girerek saray ziyaretine başlıyoruz.
-Alt katta başmabeyinci odasından başlayan ziyaretimiz Havuzlu Salondan geçerek Harem bölümüyle devam ediyor.
-2. Abdülhamid’in sürgündeyken yaşadığı bölümü görüp üst kata çıkıyoruz
-Burada da Abdülaziz ‘in ve konuklarının yatak odaları var. Daha sonra büyük Mavi Salondan geçerek tekrar Selamlığa dönüyoruz
-Lambrili Salon bu katın en göz alıcı bölümü Şam işi sedef kakmalı eşyalar hayranlık uyandırıcı.
-Tabii tüm oda ve salonlarda gördüğümüz perdeler, mobilyalar, halılar, avizeler, porselen vazolar ve diğer eşyalar aynı ölçüde dikkat çekici.
-Ancak gördüklerimizin dışında bir de burada ve o dönemde yaşananlar var.
-Abdülaziz ve 2 Abdülhamid dönemiyle ilgili bir söyleşi yapmak için bahçedeki ulu ağaçlar altında toplanıyoruz. Çayımızı içerken çok özel bilgiler alıyoruz.
-Saraydan çıktıktan sonra eski Osmanlı evlerinden oluşan Beylerbeyi’nin arka sokaklarında dolaşarak sahile iniyoruz Burada Hamid-i Evvel Camii ve külliyesinden kalanlar var.
– Yemek molası sahilde
Ardından tekneyle Çengelköy’e geçiyoruz Kısa yolculuk sırasında Sadullah Paşa, Abdullah Ağa yalıları gibi yapıları görüyoruz.
-Çengelköy ‘ün tarihi sokakları ve bostanları arasında dolaşırken Macar Fevzi Paşa, Arif Paşa, Pareskevi konaklarının önünden geçiyoruz. Ayrıca Yusuf Ziya Paşa çeşmesi ve Aya Yorgi Kilisesi (Bu sıralar kapalı) diğer tarihi yapılar.
-Çınaraltı’nda çayımızı içtikten sonra tekrar tekneye binip Boğaziçi’nin serin sularını yararak karşıya geçiyor ve Arnavutköy yalılarını denizden temaşa ederek Bebek ‘e varıyoruz.
-Burada Emine Valide Paşa sahil sarayı, tarihi çınarlarıyla Bebek Parkı ve Bebek Camii ilk göreceğimiz yerler oluyor.
-Daha sonra  İnşirah sokaktan Bebek içlerine doğru ilerliyor ve Hagios Haralambos Kilisesini ziyaret ediyoruz. Ayrıca yanındaki İstanbul’un en eski ahşap konakların dan Kavafyan konağına da şartlar elverirse girmeyi düşünüyoruz.