FENER BALAT AYVANSARAY

Buluşma Yeri ve Saati: Ayvansaray (Şehit Tolga Ecebalın) Otobüs Durağı 10:00

İletişim: 0532 295 08 91

Gönlümüzdeki Program:

Gezimize Kara ve Deniz Surlarının kesişme noktasından başlıyoruz. Burada kısa bir İstanbul tarihi anlatımından sonra sahabe türbelerinin arasından geçerek sur içine giriyor ve Vlaherna Meryem ana Kilisesini ziyaret ediyoruz.
-Ayvansaray’dan Balat’a doğru ilerlerken Aya Dimitri ve Aya Balino kiliselerinin arasından ( dışarıdan göreceğiz) geçiyoruz..
-Yolumuzun üzerinde Ferruh Kethüda Camii ve Surp Hıreşdagabed Kilisesi var.
–Şekercisi, gazozcusu, işkembecisi ve küçücük tipik dükkanları ile Çıfıt Çarşısında geziniyoruz. Agora Meyhanesinin önünden geçerek Ahrida Sinagog’unun tam karşısında Balat’ın en güzel kahvesini içmek üzere Serhat’a misafir oluyoruz. Burada içlerine girememekle birlikte Sinagoglar ve Yahudi kültürü hakkında bilgi ediniyoruz.
-Vodina Caddesindeki yürüyüşümüzden sonra yan sokaklara sapıp Fenerin renkli evlerinin önünde hatıra fotoğrafı çektirip tekrar caddeye dönüyor ve Tahta Minare’de bir yemek molası veriyoruz. Seçenekler Haliç manzaralı Fındık Kabuğu, Fetih İşkembecisi ,Agora Meyhanesi veya başka bir yer olabilir.
-Yemekten sonra Demir Kilise ve ardından Patrikhane ve Aya Yorgi Kilisesini ziyaret ediyoruz.
-Fener’in en yayvan yokuşundan çıkarak Kırmızı Mektep, Mesnevihane ve Moğolların Meryem’i Kilisesinin olduğu bölgeye ulaşıyoruz.
-Bizanstan kalan bu kiliseyi inceledikten sonra Tevkii Cafer merdivenlerinden tekrar aşaģı inmeden tepeden Haliç’i kuşbakışı fotoğrafladıktan sonra, merdivenlerden inip, Eflak Sarayı ve Dimitri Kantemir hakkı da kısa bir izahatla turu bitiriyoruz.